Directioner

Alla inlägg under januari 2013

Av Elisabeth - 12 januari 2013 20:14

Har bestämt mig för att uppdatera mera. Liksom lite sånt där som bara händer, och man känner sig lyckligt barnslig.
Som att tävla i att komma först till mormor och morfars dörr och storebrorsan springer för långt men vi andra två små syrrorna stannar i tid, och vattenkrig med för varmt vatten i handfatet. Att försöka stänga en låda men inte lyckas...

Av Elisabeth - 12 januari 2013 18:48

Det såg så tråkigt ut utan bilder... Så nu ska jag ha med en i varje inlägg!!!!!

Ska skriva så fingrarna glöder imorgon:)

Nytt uttryck, nu när alla använder smartphones.

Eller skriva så skärmen försvinner.

Eller att jag ska skriva tills tangenterna hoppar av.

 

Av Elisabeth - 12 januari 2013 18:34

Jag har börjat använda GIMP idag! Exempel är på min header, och presentationsrutan. Imorgon,12.00, kommer Veckans bok vecka 2-och två bilder, redigerade på GIMP! Hoppas du kommer till GIMP-hemsidan om du klickar på bilden...

Ses!

Av Elisabeth - 12 januari 2013 08:17

Orkar inte resa mig upp. Ska bara läsa klart boken. Sedan en massa läxor...
På söndag kl. 12 kommer ett inlägg som kommer heta "Veckans Bok v.2" Där kommer ni få veta vilken Veckans bok blir. Varje söndag klockan tolv prick!!! I det inlägget får ni gärna kommentera om böcker som kan vinna nästa vecka. Kom ihåg att ha med titel och författare.
Tjingeling!

Av Elisabeth - 11 januari 2013 08:16

Det kom direkt ut från Lis:
   "Varför skulle jag gå ut med din pojkvän?"
   "Jag är singel nu. Det är ju du och Tob som är ihop" sa jag. 
   "Men... Tob då?"
   "Han har ju gjort slut. Visste inte du det?"
   "Nej, det har du inte sagt. Jag som trodde vi berättade allt för varandra."
   "Det trodde jag med. Men du vågade inte avslöja vem du var kär i!" Jag smällde igen dörren. 
   Jag trodde vi var bästisar. Och att vi alltid svarade ärligt när vi körde sanning eller sanning i Lis våningssäng. Men jag hade tydligen fel. 
   Lis ville väl få honom utan att jag skulle veta om det, men med Sebbe och Anton i klassen är det inte så lätt. De skvallrar om precis allt. 
   Lis. Snyggast i klassen. 
   Tob. Otrogen. 
   Jag ska aldrig mer bli ihop med Tob igen!!!
***

Av Elisabeth - 10 januari 2013 20:04

Idag var jag på teater med klassen. Eller snarare reklam för Kulturskolan. Och vår lärare som sagt att den skulle handla om en flykt... Ingen var sörskilt gkad när den var slut. Att man lurar iväg skolor så där...
Läser fortfarande Midnattstjärnan som du också borde läsa.
Nästa del på boken kommer snart, och novellen "Just a ferry-tail" med hoppas jag.

Godnatt!

Av Elisabeth - 9 januari 2013 18:45

Varje vecka kommer jag att utse Veckans bok från och med nu. Veckans blogg...nja... Så kommentera gärna om bra böcker som kan bli Veckans bok! Kommer nog börja på fredag.

Kommentera om bra böcker i det här inlägget.


Hejdå!

Av Elisabeth - 9 januari 2013 16:55

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/4554915/?claim=tt828qbbf5d">Följ min blogg med Bloglovin</a>

För er som undrar betyder det här ovanför att ni kan följa mig på bloglovin.


Läser Midnattsstjärnan, en jättebra bok om Petrinideckarna! Ett tips är även Tvillingarna Thornwaithes testamente. Min kompis går som fast i den, och jag fattar varför!

Alltså, det är för att du ska göra samma sak!


Ses!

Sök i bloggen

Presentation


Förlåt, men jag är som jag är. Tänk inte på utseendet på bloggen för jag bryr mig inte. Och jag hatar orange.

Kategorier

Omröstning

Vad ska boken jag skriver här på bloggen heta?
 Tob...
 Ensam...för evigt
 Tob är faktiskt bara en person
 Den mörka sidan
 Just då när ensamheten smyger sig på
 Ett sanningens ord
 Din kärlekstjuv
 Aldrig mera kärlek
 Du förstörde mitt liv
 Lappen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästbok

Hitta mig!

gSm: LizzieZe

Google+: Elisabeth Z

Openfeint: eliszem

MSP: eliszem

Barnens Bibliotek: eliszem

Moshi Monsters: eliszem/ swedish_girl2001

Minecraft: emzel0103

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

RSS

S Pink Premium - Handwriting

Ovido - Quiz & Flashcards