Directioner

Alla inlägg den 23 december 2012

Av Elisabeth - 23 december 2012 16:06

En bra början skapar en bra bok; början är viktigast. Skriver du "Amanda bodde i Göteborg" är början inte så spännande, men skriver du "Amanda bodde i... en okänd ort, som ingen någonsin hört talas om utom personerna som bor där" är början mycket mer spännande. Den första meningen är det bästa i hela boken, det är den som får läsa                                         rna att fastna!

***                                                                                                                                                                                               


Av Elisabeth - 23 december 2012 15:45

Överallt står det JUL med stora bokstäver. Hur kul är det med samma reklam överallt? Inte alls för en jude. En jude som jag, som inte firar jul. Jag har klätt en gran hos en kompis, men mer har jag inte gjort. Jag får mina presenter på chanukka, som är en judisk högtid omkring jul, som i år var 8/12 till 15/12. Själv fyller jag år 4/12 och får en massa presenter då med. Så för mig är det bra, jag har redan fått ca 13 nya böcker i år! Alla Harry Potter-böcker, t.ex Ja, ni kommer få mycket boktips nu, kring jul... Och några skrivtips!

Så, God Jul alla ni som firar julen!

Av Elisabeth - 23 december 2012 15:15

Ja, jag skriver eget också. Som Killkrocken, 3=</3, Annie Rebecka Eva-Lotta Roldö, och Clara fyller år. Clara fyller år skrev jag för ett år sedan, och är den mest kända. Men bara inom släkten alltså. Annie Rebecka Eva-Lotta Roldö är den jag hållit på med längst, cirka ett år. 3=</3 håller jag på med rätt mycket, för den skriver jag på i skolan. Den handlar om en tjej vars morfar har fått två stroker, den andra en dag innan skolstarten, när hon ska börja på hillelskolan. Hennesliv likmar rätt mycket mitt, men alla namn är utbytta. Och Killkrocken skriver jag på med min kusin. 


Skriver mer om dem snart! Ses!  

Av Elisabeth - 23 december 2012 15:00

Så sitter man här bredvid sin kusin som så gärna vill att man ska blogga lite. Men om vad? Jag är mitt inne i världens bästa bok, och kan knappt tänka på andra böckers handling. Men min kusin tycker likadant om hennes bok, så här kommer en recension på den!


Familjen bliss har ett bageri. Och de har en hemlighet, en gammal kokbok med recept på magiska bakverk. När föräldrarna måste resa bort får Rose och hennes syskon vakta kokboken. Den får inte hamna i orätta händer, för d kan vad som helst hända. Och syskonen får absolut inte använda den. 

Boken är väldogt spännande, det är svårt att släppa blicken från texten, och den får en stark tia!


Jag har själv aldrig läst den, men när jag fick syn på baksidan har jag funderat på att läsa den, men först ska jag läsa de 16 böckerna jag har i hyllan, som bara ligger och väntar på mig sedan min födelsedag(4/12) och chanukka. Kanske låter tråkigt, men jag firar inte jul. Men chanukka är ju kul det med...


Ses! 

Av Elisabeth - 23 december 2012 09:18

Det här är en bokblogg som handlar om...böcker! Ibland kanske jag skriver om livet, men mest om braiga böcker som bara är måsten!
Min absoluta favoritbok är alla böcker i författardrömmar-serien, av Ros Asquith. Dem handlar om Cordelia som börjat på skolan Falmer North, som hon tycker är hemsk. Samtidigt skrier hon på sina böcker, och drömmer att bli författare som hennes faster Laura Hunt.
Jag känner igen mig i skrivandet, eftersom att jag älskar det, men samtidigt går jag bara i femman.
Men böcker är inte allt som beskriber mig. Jag gillar att dansa, och är gluten- och lactosintolerant. Så kanske ett eller annat recept kabske dyker upp på skärmen.
Om du inte redan älskar att läsa, hoppas jag att dessa böcker väcker intresset!

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Förlåt, men jag är som jag är. Tänk inte på utseendet på bloggen för jag bryr mig inte. Och jag hatar orange.

Kategorier

Omröstning

Vad ska boken jag skriver här på bloggen heta?
 Tob...
 Ensam...för evigt
 Tob är faktiskt bara en person
 Den mörka sidan
 Just då när ensamheten smyger sig på
 Ett sanningens ord
 Din kärlekstjuv
 Aldrig mera kärlek
 Du förstörde mitt liv
 Lappen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästbok

Hitta mig!

gSm: LizzieZe

Google+: Elisabeth Z

Openfeint: eliszem

MSP: eliszem

Barnens Bibliotek: eliszem

Moshi Monsters: eliszem/ swedish_girl2001

Minecraft: emzel0103

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

RSS

S Pink Premium - Handwriting

Ovido - Quiz & Flashcards